Posted on Tuesday, April 07, 2009

Penjelasan untuk kisah Trauma Cinta Pertama

Setelah mendapat komen berbisa dari Ratu Kerajaan Putus Fius, Cik Nazaitul Nadia @ Cik SesuciQiellah yang rupawan itu aku terpanggil untuk membuat penjelasan tentang kisah Trauma Cinta Pertama aku. Terima kasih Cik Qiellah atas komen yang bernas, tegas dan berguna itu. Aku sangat gemar dan menghargai insan yang outspoken seperti ini.

Mungkin ada yang baru mengikuti kisah ini yang missed out my earlier statement. Memang kisah tersebut kisah benar yang pernah aku alami dahulu tapi bukanlah kejadian yang baru berlaku. Ia berlaku semasa aku berumur 18/19 tahun iaitu lebih kurang 15 tahun yang lampau. Jadi jika ada perlakuan dungu atau sesat yang aku lakukan tidak mencerminkan diri aku sekarang.

Memang asalnya aku agak berbelah bagi untuk menceritakan kembali kisah perit itu tetapi aku gagahi juga kerana mungkin ada lagi insan naif di luar sana seperti aku dahulu yang memerlukan teladan dan mungkin boleh menjadikan kisah aku sebagai pengajaran apa akan terjadi jika terlalu ikutkan nafsu untuk sebuah cinta yang belum tentu ada penghujung bahagia.

Aku ketika itu baru saja mengenali cinta yang serius. Apabila tergadah aku tiada siapa ketika itu untuk aku luahkan. Semua tidak memihak kepada aku. Mungkin sebab itu jiwa muda dan naif aku tidak berfikir panjang.

Aku boleh saja edit dan merahsiakan apa jua perlakuan memalukan yang boleh menjatuhkan imej aku tetapi aku rasakan jika merahsiakan seumpama aku masih menafikan kekhilafan diri aku sendiri. Tiada siapa yang sempurna dalam hidup ini..

Setelah mengenang dan meluahkan kisah luka itu sekurang-kurangnya aku dapat mengurangkan kapasiti lara berlebihan dalam jiwa aku. Aku juga walaupun gentar pada cinta tapi masih ada keinginan suatu hari nanti untuk berkeluarga, mempunyai seorang wanita yang dapat bersama menagih cinta. Mana tau kalau-kalau setelah bebanan trauma emosi ini dapat dikurangkan, hati aku dapat kembali pulih untuk menerima sebuah cinta…

InsyaAllah

P/s: Well B-boy, now you know. Apa yang boy nak tahu sudah terjawab hehe


20 Responses to Penjelasan untuk kisah Trauma Cinta Pertama

  1. Hezesuze
    April 7, 2009 at 1:24 PM
    hahaha bro corey...si Qlah stil single N available tau...xnak try ke...wakwakwaka

    pecuttttttttttttttttttttt!!!
  2. Corey
    April 7, 2009 at 1:31 PM
    heze: hehe hati ni belum terbuka. Tapi rasanya she deserve someone better.
  3. farish izaryl @izreez
    April 7, 2009 at 1:42 PM
    wahahah glamm la qilah kat blog corey ni hahaha
  4. Corey
    April 7, 2009 at 1:50 PM
    hehe yeah.. i dah letak link skali kat nama qielah tu untuk memudahkan sesiapa yang ingin mengenalinya lebih lanjut.
  5. Cik Nazaitul Nadia @ Cik SesuciQiellah
    April 7, 2009 at 2:37 PM
    humang aiii... sumer pakat nak bahan aku keji wakakak

    menggigil aku nengok n3 corey wakakak berbisa kew??? sorry... tak suka selindung2 sebab rasa cam gaban jew nak selindung2 nie... kalau terasa ati or else...pinjam tangan warga putus fius mohon mpun dan maaf...

    yup tak der insan di muka bumi allah nie yang sempura dan jangan plak ada yg dok pasan diri tue sempurna key... (harus aku lesung batukan jew)

    memang tak baca ur n3 yg terdahulu sebab teruja sangat wakakak apa pun.. apa yg diperkatakan adalah sebaai peringatan ko, aku dan mereka2 semua... insya'allah kebahagiaan pasti akan menjadi milik kita... amin... (gegeh ni wakaka kita??? motip wkakak)
  6. Cik Nazaitul Nadia @ Cik SesuciQiellah
    April 7, 2009 at 2:39 PM
    pesanan dari pihak blog (bukan blogger taw)nasihat ikhlas tak perlu bayar sesen pun : jangan mengenali aku kerna pasti kalian menyesai sumur idup wakakak
  7. Corey
    April 7, 2009 at 3:02 PM
    qiellah: yeah sangat berbisa nak menusuk.. kalau zaman2 dulu masa tengah alami tu dulu qiella nasihat sure nangis2 insaf dan taubat terus hehe. thanks again for the kind opinion and advice.

    hehe amaran tak kasi org mengenali yea..adat manusia lagi dilarang lagi dibuat.. sure ramai yang akan serbu nnt hehe :P
  8. Suziey Ahmad
    April 7, 2009 at 3:29 PM
    hohoho..wrga putus fius bole tmbah sorang ahli masyarakat lagi..tp mgkin kmpulan putus cinta...ekeekk:D
    ooppsss jgn marah..alamak..kang corey buat ntry pasal aku plak..adeiiii..galmor cma Qiela plak kang..hahaha:p
    just joking :)
  9. Hezesuze
    April 7, 2009 at 5:43 PM
    ha'ala trademark si Qlah latuh bro...xkasi org kenal ngan dia (lam ati meh ler2...)

    hehehehe larikkkkkk smbil seret lesung...wakwakwakwak
  10. Corey
    April 7, 2009 at 6:41 PM
    Suziey: hehe yea boleh la bukak division putus cinta lak. hehe bisa suziey blum cukup utk dibuat entry khas lagi :P

    Heze: Tau.. tengok muka dia pun dah bleh agak ni mesti pakar reverse psychology ni ekekeke .
  11. aRa RaMaDhAn
    April 7, 2009 at 7:01 PM
    Corey...kisah cinta i yg pahit lagi teruk dari u(u patut bersyukur krn dugaan u tak seteruk org lain)...nak cerita kat blog tak boleh coz it's toooooo personal to me...benda yg terlampau personal kadang kita tak boleh kongsi kat semua org...it's better if i kept it within me...kan kan kan...Well...jadikan ia sbg pengajaran besar dlm hidup u...but don't stop loving people...jgn pernah berputus asa...Allah tak suka org yg putus asa ni...orait... :) tapi Qiela mmg btl woooo yg dia p teguq u itew...
  12. b0b0y
    April 7, 2009 at 7:06 PM
    klakar la abang COREY ngan sis QILA nie.. merangkap part time MENTERI KAWIN2 KERAJAAN FUTUS FIUS.. boy ngendengkan korang 2 orang... wakakakaka

    larikkkk!!!

    p/s : si RATU dah ada RAJA die.. wakakakakaka <----dah lama x usik orang nie.. wakakaka
  13. Corey
    April 7, 2009 at 7:37 PM
    aRa: Memang setiap individu berbeza. mungkin ara boleh handle kisah cinta pahit itu dan kembali normal. like me it still haunt me..even i dah try bercinta lagi tp tak menjadi.akhirnya i terasa nakluahkan je sebab dah lama i pendam dan bernanah dlm dada.moga kalau i luah atleast dpt kurang bebanan ni.
    yea Qiela mmg betull.. i hargai keikhlasn komen dia. i just buat entry tu utk sesiapa yg mungkin terkeliru.yelah tak ramai org yg kenali i kat blog ni.


    boy: hehe jangaaanla ngendeng or kenen2 ye.. marabahayaaa hehe. spt kata2 abg slalu ckp kat boy. wait til the time's come. sbb semua agenda mmg dah dirancang accordingly.
  14. Blog Eazy Izzuddin
    April 8, 2009 at 12:47 AM
    hehehe...
    begitu....
    comment yg berbisa..
    hiks...
    xD
  15. Corey
    April 8, 2009 at 1:37 AM
    Eazy: pernah kena gak ke sengatan bisa cik qiellah? hehe :P
  16. joegrimjow
    April 8, 2009 at 8:30 AM
    semua ada hak untuk meluahkan
    tiada paksaan
  17. Corey
    April 8, 2009 at 8:53 AM
    joe: ofcourse
  18. Cik Nazaitul Nadia @ Cik SesuciQiellah
    April 9, 2009 at 1:24 PM
    humang aiii wakakak gelak guling2 aku abca komen nie wakkaka
  19. Anonymous
    November 13, 2009 at 7:40 PM
    Who knows where to download XRumer 5.0 Palladium?
    Help, please. All recommend this program to effectively advertise on the Internet, this is the best program!
  20. Anonymous
    January 17, 2011 at 4:11 PM
    [url=][/url]