Posted on Monday, June 29, 2009

CiNTa PeRTaMa YaNg KeCuNdaNG. **eksklusif!**

Terima Kasih kepada Bro Corey yang sudi menjemput aku sebagai penulis jemputan di blog dia...hope one day dapatlah kita bertemu ye bro...insyaallah

Buat pertama kalinya aku ingin berkongsi pengalaman bercinta dengan seorang anggota polis semasa usia ku baru menjangkau 18 tahun ketika itu. Sebelum ini aku mempunyai ramai kawan lelaki tetapi bila aku diperkenalkan oleh makcik aku sendiri ketika itu rasanya inilah cinta pertama ku.

Walaupun jarak usia antara kami sememangnya jauh tetapi disebabkan makcik ku yang menjadi orang tengah, hubungan kami berjalan lancar sekali dan aku begitu gembira sangat ketika itu. Aku percaya pada si dia...yelah kami diperkenalkan oleh makcik aku sendiri...

Kami keluar (dating) bersama2 tapi kebanyakkannya makcik aku akan join sekali. Lagipun masa tu suami makcik aku pun seorang polis. Entah kenapa aku berasa selamat & tenang saja bila berada di samping si dia walaupun ada jugak kedengaran bisikan syaitan di telinga aku mengatakan yang polis ini orangnye janganlah dipercayai. Betul ke??? Ahhh...aku tidak memperdulikan bisikan2 itu.

Hampir 2 tahun kami menjalinkan hubungan di mana semua keluarga aku sudah mengetahui tentang kami terutama arwah nenek aku yang memang rapat sangat dengan dia. Aku akui dia bukanlah ciri2 idaman lelaki yang aku ingini tetapi entah mengapa hati ini begitu menyayangi dia sepenuh jiwa dan raga. Mungkin cara layanan dia terhadap aku yang begitu mengambil berat & rapat dengan keluarga aku yang membuatkan aku terlalu sayang kepada dia.

Sehingga keluarga aku menggelarkan dia sebagai anak angkat. Hati aku begitu seronok bila dia boleh sesuka hati datang & makan bersama tanpa berselindung. Kami bergelak tawa bersama, bergurau senda bersama walaupun di hadapan ibu bapa aku sendiri. Mereka pun merestui perhubungan kami.

Tetiba aku dikejutkan dengan berita gempar. Dimana aku diberitahu dia akan dikawinkan dengan pilihan keluarga iaitu pilihan ibunya sendiri. Ya ALLAH! besarnya dugaan buat diriku. Disebabkan dia adalah anak bongsu maka dengan itu dia mengikut saja kata ibunda dia. Takut jadi anak derhaka katanya.

Seminggu sebelum majlis pernikahan, dia minta izin untuk bertemu dengan aku. Dengan berat hati & kecewa ketika itu, aku gigihkan jugak badan dan kudrat aku. Rasanya lemah longlai segalanya. Ketika itu aku fikir, boleh kah aku menanggung kekecewaan yang sebegini rupa.

Dalam perbincangan kami, dia menyatakan yang dia tidak mahu hubungan kami diputuskan dan ingin meneruskan hubungan itu walaupun dia telah menikah. Aku terkedu seketika, mana mungkin aku nak menjalin hubungan dengan suami orang. Memang pantang aku!

Dipendekkan cerita, aku yang membuat keputusan hubungan kami berakhir pada malam itu kerana aku tidak sanggup untuk melukai hati wanita lain walaupun dia tidak mencintai wanita itu. Hubungan kami berakhir disitu dan dia menghantar aku pulang.

Selepas perjumpaan kali terakhir itu, aku tidak menghubungi lagi dia tetapi dia tetap menghubungi aku sehinggakan esoknya nak bernikah dia masih lagi menghubungi aku. Dia kata dia dengan keputusannya yang ingin meneruskan hubungan kami walaupun dia dah berkahwin.

Selama sebulan jugak aku frust menonggeng. Tak lalu makan dan kemurungan melanda diri aku. Tetapi dengan berkat dan nasihat teman2 dan keluarga, syukur alhamdulillah aku bangkit kembali dan meneruskan kehidupan seperti biasa.

Dan selama setahun jugak lah pintu hati aku tertutup rapat buat insan yang bergelar LELAKI. Dan akhirnya aku telah dipertemukan dengan suami aku sekarang dan kami mempunyai 3 orang cahayamata yang sungguh comel.

Ingin tahu kisah percintaan aku dengan suami aku??? dan apa yang terjadi dengan bekas teman lelaki aku itu??? Nantikan kesinambungannye hanya di dalam BLOG COREYALIAS.

http://www.mylivesignature.com/signatures/54487/217/0BC15186A5B6A7EE9EB19629CAEE0477.png


7 Responses to CiNTa PeRTaMa YaNg KeCuNdaNG. **eksklusif!**

  1. Corey
    June 29, 2009 at 10:07 AM
    i'm honoured ze sudi shared your exclusive love story here. thanks! x sabar menanti kesinambungan sehingga bertemu mr right, si abg pomen.

    sayu baca.. ze terpaksa berkorban demi kebahagian org lain. tp terbukti ada hikmahnya skrg.
  2. Hezesuze
    June 29, 2009 at 10:57 AM
    btul2 tu bro...kene tmpuh kekecewaan baruler kebahagiaan menjelma...

    p/s ishh xsabo plak nk wat ksinambungan nye...wakaka
  3. b-boy
    June 29, 2009 at 12:41 PM
    ok le tu.. 'po'jugakkk... 'po'lis.. and 'po'men...xgtu kak HEZE shayang..?ekekeke
  4. rizz
    June 29, 2009 at 12:56 PM
    xm knl je sape yg tulis wakka kompemm kak heze hahaha
  5. Mangkuk.com
    June 29, 2009 at 9:01 PM
    hehehe tol tu..selamat berbahgia bro...
  6. Idola
    June 30, 2009 at 1:01 AM
    hehe ni kisah ahkak heze ler mangkuk.
    bukan bro corey.
  7. Hezesuze
    July 3, 2009 at 3:54 PM
    bboy - hahaha tau xfe..kikiki

    rizz - udah terang lg bersuluh...huhu

    mangkuk - aik! sengal ke mangkuk ni...wakakaka

    idola - wakakakaka kan da kene ko mangkuk...