Posted on Wednesday, September 09, 2009

Musim menuai rumput dan lalang

Setelah dijaga sekian lama akhirnya masa sampai masa untuk menuai tapak semaian lalang dan semak samun yang semakin subur di halaman rumah.

Pada mulanya aku ingat mahu tebas sendiri tetapi kerap tertangguh dek kesuntukan masa, disamping kemalasan yang terkadang menerpa. Nak exercise konon. Harapan sajalah.

Terima kasih Rasheed, yang gigih membunyikan loceng basikalnya di luar gate membangkitkan aku dari lena. Pandai bangla ni mencari duit lebih di rantauan berbekalkan mesin rumput, penyapu dan basikal.

Terbang juga RM tapi puas hati. Barulah lapang mata dan minda.

Hmmm bolehlah buat barbecue nanti. Big Grin

Sebelum09092009374 

Selepas09092009375


17 Responses to Musim menuai rumput dan lalang

  1. b-boy
    September 9, 2009 at 7:21 PM
    tgk tu wat bbq xajak pun...huhuhuhu
  2. Hezesuze
    September 9, 2009 at 8:05 PM
    aiyooo ingatkan tebang sndiri lalang2 tu...ujung2 ksi bangla yg wat...ekekekeke

    bila nk wat bbq tu???? hehe wah eksesais katenye...huhuhu
  3. arifrusli
    September 9, 2009 at 8:53 PM
    huah. berapa lama x potong tu... hehe...

    p/s: thanks. "you know why".
  4. Corey
    September 9, 2009 at 9:46 PM
    boy,heze:
    huhu blum buat lagi la bbq. plan je blum confirm.

    arif:
    huhu lost track brp lama. sedar2 dah merimbun.

    p/s: ur welcome :)...ikhlas,krn Allah.
  5. ||| PöJìé PööH |||
    September 10, 2009 at 9:12 AM
    Hah, damai mata memandang..
    Ceh nk buat bbq kunun, jumpa pun xmau!!
    Hehe..
  6. Corey
    September 10, 2009 at 11:05 AM
    Pojie:
    eh sape kata xmau.. cuma blum sampai masa je.huhu :P
  7. farish sinclair
    September 10, 2009 at 1:49 PM
    wahh lalang da xde gud2 haahahh
  8. Corey
    September 10, 2009 at 6:20 PM
    rizz: hehe puas ati
  9. zool
    September 11, 2009 at 11:11 PM
    Salam perkenalan.. First time sini..

    Tapi best la umah dah kemas..
    Baru dpt pandangan indah..
  10. Corey
    September 12, 2009 at 11:06 AM
    welcome zool.
    salam perkenalan.
    :D
  11. ░♥si lampu neon♥░
    September 12, 2009 at 5:08 PM
    lapang mate nenngok!
  12. suhaila-ab
    September 15, 2009 at 1:39 PM
    SEMANGAT RAYA NAMANYA TUH....
    pegi umh aku..ada ucapan n kad raya utk ko...pegi ambik..posmen tak nak antar...dah mogok...
  13. Corey
    September 15, 2009 at 6:18 PM
    neon:
    :D

    suhaila:
    thanks ya. nnt i claim :)
  14. Kaseh
    September 17, 2009 at 2:06 PM
    #HIDUP HANYA SEBENTAR#
    SEBENTAR senang
    SEBENTAR sedih
    SEBENTAR pokai
    SEBENTAR berduit
    SEBENTAR ketawa
    SEBENTAR lagi…
    LEBARAN Aidil Fitri

    Andai jemari tak sempat berjabat, andai raga tak dapat bertatap, seiring bedug yang menggema, seruan takbir yang berkumandang, kuhulurkan salam menyambut hari raya Aidil fitri, jika ada kata serta khilafku membekas lara, mohon maaf Zahir dan batin..

    Kaseh
  15. Eazy Izzuddin
    September 17, 2009 at 11:59 PM
    br clear....
    bile tuh nk wat bbq
    hehe
    xD

    Salam Lebaran....
    Maaf Zahir Batin...
    Ada Kad Raya Untuk bro...
    ;)
  16. Putra Al-Maliki
    October 3, 2009 at 12:16 AM
    salam ziarah & salam aidilfitri. maaf zahir & batin... =)
  17. Anonymous
    December 30, 2009 at 7:14 PM
    belajar banyak