Posted on Sunday, July 05, 2009

-GeLArAn-

GUTEN TAG.. ya salam.. YEBA-YEBA

SELAMAT PAGI tuan tanah iaitu abg COREY chantek.. eh silap ensem (atas permintaan beliau) hahahahahaha... pagi2 dah x betul kan.. hik3... tuan tanah tido lagi tu.. harus senyap berjalan kat blog dia yek.. sape yang jalan2 sambil bawak sarapan tu.. tinggal kan la sikit kat meja makan dia..ekekekekke..

Ok.. hari ni hari AHAD..ataupun javanese kata WEEKEND (harus blaja jawa ngan aku yekk.. wakakkakaka) Hari ahad sinonim sangat dengan kapel2.. xkesah la yang berboyfren gulrfren ke.. yang berlaki bini ke.. yang beratuk nenek ke... semua golongan ni akan menghabiskan masa dengan lepaking ngan pasangan masing2... dan yang galak sangat spend masa kompom2 la yang berboyfren gulrfren nie.. sampai orang kata belangkas di kota..hik3

Ok2.. bese la jiwa muda.. ujung minggu ikut suka la berdating kat ceruk mana pun cuma kat sini aku nak kupas.. panggilan atau gelaran yang kapel2 ni panggil xkesah la yang dah berkahwin atau belum..

Yang belum berkahwin ni biasa yang aku dengar gelaran nya ada macam2.. kalau yang malu2 sikit tu.. besenya AWAK-AWAK.. yang ala-ala romantik tu SAYANG-AYANG.. ada yang panggil B-SAYANG.. dan B itu stand up for two words.. some kata B tu untuk BABY or HUBBY...hehehehe mesti nanti ada tanya aku kan aku guna yang mana.. aku guna yang B-SAYANG.. dia panggil aku B..hubby katanya.. so x kesah la.. yang penting ktorang bahagia.. terlupa pulak ada juga yang dok panggil PAPA-MAMA...paling common ABANG-SAYANG so terpulang pada pasangan masing2..


selepas kahwin..berubahh??

Yang nak story mory ni.. bila jodoh tu panjang sampai ke jinjang pelamin.. panggilan manja sume ni makin tenggelam.. mungkin tahun pertama perkahwinan panggilan manja masih diteruskan...tapi bila sudah beranak satu.. panggilan bertukar.. kenapa..? alasan yang diberi kata malu depan anak.. laa.. jawapan diberikan macam anak tu bukan anak dia pulakkan.. macam orang asing.. lagi satu beranggapan perkahwinan ni tanda perubahan.. tapi perubahan dari negatif ke positif.. ni yang positif diubahnya.. bukan ke gelaran manja ni banyak positifnya.. x gtu..?

Sebenarnya tak salah pun terus menggunakan SAYANG-SAYANG, ABANG-SAYANG..selepas berkahwin... dengan cara tu kita mendidik keluarga kita erti kasih sayang..ni pun terbukti dalam sesi kaunseling rumah tangga... dengan keadaan sekarang..kes penceraian semakin bertimbun...memang mereka ada alasan masing2 untuk bercerai.. tapi dasarnya sama iaitu kasih sayang dah semakin berkurang..

Maybe ramai yang beranggapan gelaran manja ni tak berapa penting tapi ia terbukti sebagai salah satu cara meningkatkan keharmonian antara pasangan kekasih.. so soalan tercepuk untuk TUAN TANAH..TUAN TANAH guna gelaran mana...? hik3

p/s: kak HEZE mesti panggi BANGPO.. stand for ABANG POMEN.. ekekekeke... lariikkk!!


AUF WIDERSEHEN



9 Responses to -GeLArAn-

  1. Precious
    July 5, 2009 at 11:35 AM
    Panggil you - I sudahhh! Mesra gitu ... Hiks!
    Eh, macam x de award pun kat sini. Tak suke ker? Kalu suke, sila amik kat my blog eh! Tempek kalu sudi, kalu x mo, tak per ...
  2. b0b0y
    July 5, 2009 at 11:54 AM
    precious..pasal award kena tanya tuan tanahh...saya ni duk menumpang jekk..*baik bahasa aku.. wakakakaka
  3. Corey
    July 5, 2009 at 1:10 PM
    ala boy x online lak skang. bro nak komen and tanya lbh lanjut ttg gelaran2 ni kat sini kang sensitif lak. time bro sambung tido baru boy on9 :(.
    ekeke btw, nk tunggu heze bgtau sendiri apa gelaran dia guna antara dia n abg pomen :)

    precious: thanks for the award. esok i tempek kat n3 together dgn award fatin.
  4. Hezesuze
    July 5, 2009 at 1:21 PM
    amboi2 uols berdua ni...akak jd bahan ek...akak xkesah...hehehe

    haaa nk tau sgt story cintan ngan abg pomen ek..haaa amik ko!

    mula2 kenal - saya-awak
    start bcinta - ayang-abang
    da kawin - still laei ayang-abg
    da de anak - umi-babah

    tpkan kekdang time romen tu tetiba plak ayang-abang terkluar....wakakakakakaka
  5. chekdenoor
    July 5, 2009 at 5:25 PM
    Panggilan manja....hmmmm...... kalau manja sangat....malu gak dengan anak-anak...... chekdee rasa...panggilan tuk suami isteri...lama atau baru....biar berpada-pada jer ...... yang penting ikhlas dan jujur dari hati..... panggilan paknyer...maknyer.....tak best langsung...ukhus.....
  6. Blog Eazy Izzuddin
    July 5, 2009 at 11:28 PM
    geeetuu~~
    =P
    xD
  7. attyfir
    July 6, 2009 at 8:23 PM
    kty pnggil longkong..wakakakkkakak
  8. Corey
    July 7, 2009 at 5:11 AM
    heze: hehe berayang abg tu mesti tgh khusyuk meneroka ke alam fantasi.feeling2 remaja ek hehe

    chekde: term paknya maknya dlm drama bila scene kat kmpg je rasanya hehe

    eazy: read and learn, nnt dh kawin ada idea hehe

    atty: longkong tu abang kan?
  9. Anonymous
    July 13, 2009 at 1:09 PM
    melawat di tengah hari