Posted on Monday, June 29, 2009

CiNTa PeRTaMa YaNg KeCuNdaNG. **eksklusif!**

Terima Kasih kepada Bro Corey yang sudi menjemput aku sebagai penulis jemputan di blog dia...hope one day dapatlah kita bertemu ye bro...insyaallah

Buat pertama kalinya aku ingin berkongsi pengalaman bercinta dengan seorang anggota polis semasa usia ku baru menjangkau 18 tahun ketika itu. Sebelum ini aku mempunyai ramai kawan lelaki tetapi bila aku diperkenalkan oleh makcik aku sendiri ketika itu rasanya inilah cinta pertama ku.

Walaupun jarak usia antara kami sememangnya jauh tetapi disebabkan makcik ku yang menjadi orang tengah, hubungan kami berjalan lancar sekali dan aku begitu gembira sangat ketika itu. Aku percaya pada si dia...yelah kami diperkenalkan oleh makcik aku sendiri...

Kami keluar (dating) bersama2 tapi kebanyakkannya makcik aku akan join sekali. Lagipun masa tu suami makcik aku pun seorang polis. Entah kenapa aku berasa selamat & tenang saja bila berada di samping si dia walaupun ada jugak kedengaran bisikan syaitan di telinga aku mengatakan yang polis ini orangnye janganlah dipercayai. Betul ke??? Ahhh...aku tidak memperdulikan bisikan2 itu.

Hampir 2 tahun kami menjalinkan hubungan di mana semua keluarga aku sudah mengetahui tentang kami terutama arwah nenek aku yang memang rapat sangat dengan dia. Aku akui dia bukanlah ciri2 idaman lelaki yang aku ingini tetapi entah mengapa hati ini begitu menyayangi dia sepenuh jiwa dan raga. Mungkin cara layanan dia terhadap aku yang begitu mengambil berat & rapat dengan keluarga aku yang membuatkan aku terlalu sayang kepada dia.

Sehingga keluarga aku menggelarkan dia sebagai anak angkat. Hati aku begitu seronok bila dia boleh sesuka hati datang & makan bersama tanpa berselindung. Kami bergelak tawa bersama, bergurau senda bersama walaupun di hadapan ibu bapa aku sendiri. Mereka pun merestui perhubungan kami.

Tetiba aku dikejutkan dengan berita gempar. Dimana aku diberitahu dia akan dikawinkan dengan pilihan keluarga iaitu pilihan ibunya sendiri. Ya ALLAH! besarnya dugaan buat diriku. Disebabkan dia adalah anak bongsu maka dengan itu dia mengikut saja kata ibunda dia. Takut jadi anak derhaka katanya.

Seminggu sebelum majlis pernikahan, dia minta izin untuk bertemu dengan aku. Dengan berat hati & kecewa ketika itu, aku gigihkan jugak badan dan kudrat aku. Rasanya lemah longlai segalanya. Ketika itu aku fikir, boleh kah aku menanggung kekecewaan yang sebegini rupa.

Dalam perbincangan kami, dia menyatakan yang dia tidak mahu hubungan kami diputuskan dan ingin meneruskan hubungan itu walaupun dia telah menikah. Aku terkedu seketika, mana mungkin aku nak menjalin hubungan dengan suami orang. Memang pantang aku!

Dipendekkan cerita, aku yang membuat keputusan hubungan kami berakhir pada malam itu kerana aku tidak sanggup untuk melukai hati wanita lain walaupun dia tidak mencintai wanita itu. Hubungan kami berakhir disitu dan dia menghantar aku pulang.

Selepas perjumpaan kali terakhir itu, aku tidak menghubungi lagi dia tetapi dia tetap menghubungi aku sehinggakan esoknya nak bernikah dia masih lagi menghubungi aku. Dia kata dia dengan keputusannya yang ingin meneruskan hubungan kami walaupun dia dah berkahwin.

Selama sebulan jugak aku frust menonggeng. Tak lalu makan dan kemurungan melanda diri aku. Tetapi dengan berkat dan nasihat teman2 dan keluarga, syukur alhamdulillah aku bangkit kembali dan meneruskan kehidupan seperti biasa.

Dan selama setahun jugak lah pintu hati aku tertutup rapat buat insan yang bergelar LELAKI. Dan akhirnya aku telah dipertemukan dengan suami aku sekarang dan kami mempunyai 3 orang cahayamata yang sungguh comel.

Ingin tahu kisah percintaan aku dengan suami aku??? dan apa yang terjadi dengan bekas teman lelaki aku itu??? Nantikan kesinambungannye hanya di dalam BLOG COREYALIAS.

http://www.mylivesignature.com/signatures/54487/217/0BC15186A5B6A7EE9EB19629CAEE0477.png


Posted on Monday, June 29, 2009

-mOhoN MeNGadaP, tOk KeTUa..hik3-

GUTEN TAG.. YA SALAM.. YEBA- YEBA...

HUahuahuahua.. macam kenal ajer kan.. ye ni la die si B-BOY ya baik lagi hati kan.. senang cakap baik hati...wakakakaka sebenarnya aku menerima invitation oleh abg COREY yang shantek itu (shantek ke..?) untuk menjadi second guest writer die... maybe sebab die xnak blog die kosong sangat kut...

BUT don worry peminat-peminat abg COREY...penulisan aku kat sini x kan aku tulis seperti dalam blog aku yang agak gila-gila itu.. (link ke blog aku).. wahhh promote nie.. hek2... jangan marah ya abg COREY shantek...


ucap selamat datang kat diri sendiri.. hek3

Nanti blog abg COREY akan dijadikan blog yang penuh dengan maklumat.. don woryy ye peminat-peminat setia abg COREY.. meh nak pecah lobang sikit.. (harus terjah melodi jugak kan kat sini).. ekekekeke.. abg COREY ni muka die macam HERO SUPERMAN.. siyess.. x caya tanyala tuan tanah yang itu yekk..

OK... ni juz salam pengenalan... nantikan n3 yang penuh bermakne.. tapi akan ditulis dalam bentuk santai bukan gila-gila...hek3

p/s: ada dak futus fius duk terjah blog aku lepas nie tanya macam2.. hek3


Posted on Sunday, June 28, 2009

The world is shocked.

Hello there readers. I guess it will be more appropiate for me to introduce myself before I start writing. I was invited by Corey, who I have known since I was in school (macam dah tua sangat je. Haha). He is like an elder brother to me. So here I am, the first guest writer on his blog. I do have my own blog but I got demoralized since people rarely came to visit *sobs*. I stopped. Gotta warn you though, I am not a good writer. But I try :) Okay, just some basic info. je lah ek. I'm finishing my degree in Aerospace engineering at a local university. But currently doing my practical at Measat Satellite Systems Sdn. Bhd. I am into photography and had bought my first DSLR last November but I am still learning. You can view some of my photos here.

I believe almost every blog in the world wide web has an entry on MJ. Michael "Mikaeel" Jackson. I honestly hope that he died a true Muslim. As a Muslim, he's like a newborn baby and without a sin. For that, I am envious of him. It is shocking that MJ has passed away. It seemed to come out of nowhere. I was born in the 80s and I still remember when my siblings and I would watch Thriller on VCR over and over again. His songs for humanity have always raised the hair at the back of my neck. If you want to look up to a star, he's a perfect candidate. Regardless of all that had happened, be it child molestation allegations or whatever lawsuits that were made against him. He brought people together through his songs. Neverland was created because MJ didn't have a childhood. He was always forced to practice, to go on stage by his father when he was young. His friends said that MJ is far from being a child molester. And I believe them. I believe that his intentions were pure. He lived a lonely life and died a lonely man. And I feel for him. I am trully saddened with his passing. May Allah bless his soul and place him among mu'mins.


Posted on Friday, June 26, 2009

May Allah be with you, Michael…always


Posted on Thursday, June 25, 2009

Masalah Teknikal. brb!

Assalamualaikum.

coreyalias.blogspot.com sedang mengalami masalah teknikal yang serius.
Blog ini akan kembali beroperasi sesudah rektifikasi.

Doakan semuanya akan kembali seperti sediakala.

Terima kasih.


Posted on Sunday, June 21, 2009

Selamat Hari Bapa

Selamat Hari Bapa kepada semua kaum bapa di seluruh dunia. Kepada yang masih mempunyai bapa, inilah peluang untuk meraikan insan tersayang. Mungkin pada hari-hari biasa kita alpa dalam memberikan perhatian kepada insan yang telah berkorban segalanya untuk membesarkan kita, maka dengan adanya hari khas seperti ini, ia seolah dapat mengingatkan kita akan tanggungjawab kita untuk mengenang dan membalas kembali segala jasa serta pengorbanan mereka.

Bagi yang mengikuti blog aku tentu telah mengetahui yang bapaku, Haji Alias bin Haji Mohd Dahan telah kembali ke rahmatullah pada 9/3/2009 bersamaan 12 Rabiul Awal yang lalu (Al-Fatihah). Aku memilih untuk tidak bermelankoli dengan mendedikasi madah luluh dan rindu untuk ayahandaku di dalam blog. Biarlah kali ini aku simpan dan luahkan secara peribadi di luar.

Sayangi dan hargailah ibu bapa kalian sementara mereka masih bernyawa...



Kredit foto: http://rafaeltrisno.wordpress.com


Posted on Saturday, June 20, 2009

Gathering Hafiz FC KL / 1 World 1 Soul

Sekadar tolong promote:

Tarikh : 27/6/2009 (sabtu)

Lokasi : Taman Tasik Titiwangsa

(pondok berdekatan restoran nelayan)

Masa : 9.00am - 11.00am

Aktiviti : Potluck Party (breakfast)


Untuk maklumat lanjut, hubungi
MYRA @ 0129438825


Aku tidak terlibat di dalam gathering ini. Mungkin juga tidak dapat turut serta. atas sebab yang tidak dapat dielakkan. Kepada peminat dan penyokong tegar Hafiz ataupun sesapa jua yang baru ingin mengenali dan menyertai dijemput hadir.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Pada keesokan harinya akan diadakan pula gathering blogger yang bertemakan 1 WORLD 1 SOUL yang akan turut diadakan di lokasi yang sama. Warna tema untuk gathering ini katanya PINK & HITAM. Makanan pula berkonsepkan Potluck Party juga.

Jemputan adalah terbuka kepada sesiapa yang bergelar blogger tak kira dari mana anda berasal waima luar negara sekalipun. Kalau boleh datang tu selain bawa perut dan makanan, bawa sekali hadiah kerana akan diadakan sesi pertukaran hadiah. Tak perlulah hadiah yang mahal. Barang-barang peribadi pun boleh. Yang penting ikhlas. Maklumat lanjut sila ke http://szsh.blogspot.com.

Maaf dipinta pada rakan-rakan semua terutama pada Suziey dan Hezesuze kerana aku tidak dapat menghadirkan diri disebabkan oleh komitmen dan tanggungjawab yang perlu dilangsaikan setelah lama membawa diri bercuti. Mungkin satu hari kita akan bertemu jua di luar sana. InsyaAllah.

All the best!





Posted on Wednesday, June 17, 2009

KEMBALI! tapi…

under-construction Aku kembali!

Setelah puas bercuti aku hampir terlupa akan kewujudukan blog ini. Sedih aku tengok keadaanya sekarang.

Banyak yang aku ingin kongsikan tapi nantilah dulu. Aku mahu membaik pulih dahulu blog yang usang ini. Sedang meneliti plan total makeover.

Blog CoreyAlias akan kembali semula selepas renovasi kali ke tiga. Aku sememangnya perlukan facelift ini sebagai tanda untuk meraikan semangat baru aku.

Nantikan satu permulaan baru…