Posted on Saturday, March 21, 2009

Trauma Cinta Pertama - Part 2

Gadis itu aku kenali semasa diterima bekerja di sebuah syarikat telekomunakasi selepas tamat SPM. Kumpulan kami merupakan pioneer untuk sebuah department yang ketika itu yang bertempat di sebuah taman perindustrian di Shah Alam.

Semasa sesi orientasi dan latihan tiada apa-apa perasaan yang timbul. Dia pula tidaklah terlalu cantik dan tidak pula sebaliknya. Sedang-sedang sahaja.

Setelah mula bekerja sedikit demi sedikit perasaan itu muncul. Ini mungkin disebabkan dia selalu mendampingiku dan mengambil berat padaku. Disamping teman-teman sekerja yang kerapkali mengendengkan kami.

Dengan erti kata lain aku tidak memulakan perhubungan itu. Aku masih naif dan innocent. Maklumlah budak kampung yang baru berhijrah ke bandar.

Lama-kelamaan perasaan berbunga muncul dalam diriku. Aku tidak pernah mengalami perasaan sebegini indah. Semasa sekolah dahulu bukannya aku tidak pernah bercinta tetapi hanyalah cinta monyet yang bagiku sekadar picisan, tiada makna. Kali ini aku rasakan berlainan sekali. Lalu aku sedari aku telah jatuh cinta. My real first love.

Ia datang secara semulajadi. Entah bagaimana aku dah pandai pula berjiwang. Sekarang bagiku hanya dialah gadis yang paling cantik di dunia. Segala-gala tentangnya baik dan manis belaka. Seluruh jiwa dan perasaan ku serahkan padanya sehingga tiada satu pun ku simpan untuk diri sendiri. Hanya dia yang paling penting dan berharga dalam dunia.

Ini mungkin salah satu kesilapanku..menyayangi orang lain lebih dari diri sendiri. Sehinggakan aku rasakan seolah dia pelengkap diriku. Aku rasa incomplete tanpanya. Jika dia tidak bersamaku aku lebih rela tidak keluar, hanya memerap di rumah. Hidupku tidak lagi kujalani sepertimana aku solo dahulu. Begitu setia hinggakan tidak pandang, tidak fikir dan tiada gelora nafsu langsung pada gadis lain walau secantik manapun mereka.

Aku mula serius merancang masa depan. Sudah nekad mahu dia bertakhta menjadi permaisuri hidupku. Aku telah bercerita tentangnya pada ibu bapaku dan aku sudah merancang mahu melamarnya paling lewat pun ketika aku berumur 23tahun. Begitu cheesy sehinggakan nama-nama anak pun kami sudah rancang.

Cintaku padanya tidak pernah luntur walau seketika. Malah semakin mekar dari hari ke hari. Seluruh jiwa telahku serahkan. Tetapi mungkin tidak baginya. Lama kelamaan aku berasa kelainaan. Terasa rembesan kedinginan dari dirinya. Namun masih tidak ku jangka yang cinta yang ku tatang di ambang kemusnahan. Aku masih lagi bersangka baik.

Nantikan Part 3 coretan tentang bagaimana semuanya berakhir.

To be continued...


13 Responses to Trauma Cinta Pertama - Part 2

  1. farish izaryl @izreez
    March 21, 2009 at 10:11 AM
    huu x saba nk bce part 3 ni hihii
  2. Hezesuze
    March 21, 2009 at 12:55 PM
    laaa ada kesinambungan lagik la plak..aduaiiii kene tunggu ni...harusssss gigih nak baca...hehee
  3. b0b0y
    March 21, 2009 at 1:00 PM
    pehh.. bro nak tau part yg ke-3...jeng.. jeng.. jeng...
  4. Madkin's Babyy
    March 21, 2009 at 1:13 PM
    cpt sket update ;DD
  5. Blog Eazy Izzuddin
    March 21, 2009 at 1:13 PM
    uish...
    begitu enak d bce..
    yeah..
    x sabar part 3 pula...
    =)
    xD
  6. Corey
    March 21, 2009 at 4:20 PM
    huhuhu sabarr uolls. part 3 tgh on de way
  7. ~miszirdawaty~
    March 21, 2009 at 8:51 PM
    adesh~
  8. Suziey Ahmad
    March 21, 2009 at 11:02 PM
    ala potong la corey..sambung je la..heheh:p
    neway..1stlove is always like tht..so typical huh..dok asingkn diri dari org..xpeduli dh ngn org lain..xde life nng mmber pn xpe aslkn dia ade dgn kita.just like me before..huhu..
  9. Corey
    March 21, 2009 at 11:37 PM
    miszirdawaty: hehe.apa yg sampai adesh tu.

    Suziey: hehe tak boleh sekaligus.kena ada suspen dulu baru climax.nanti panjang berjela bosan pula baca so kena ada part.
    anyway suziey dah selamat dah berumahtangga so semua tu just tinggal kenangan tak perlu lagi trauma hehe.
  10. Anonymous
    March 23, 2009 at 9:29 AM
    salam kenal

    umm kita pon tak sbr nak baca entri ke 3 tu
  11. Corey
    March 23, 2009 at 9:55 AM
    manje: salam kenal juga :) nantikan ye :)
  12. cik helena
    April 1, 2009 at 2:14 PM
    alahai..sedih la pulak ne..
  13. Cik Nazaitul Nadia @ Cik SesuciQiellah
    April 7, 2009 at 12:04 PM
    keji sumer wakakak kemain ramai laie nak taw kisah cinta dak corey ni wakakak termasuk lew aku wakakak