Posted on Sunday, March 08, 2009

Memburu mood di Lata Kekabu

Buntu! itu yang aku alami sejak semalam. Barangkali disebabkan selalu terperap dalam rumah. Terfikir pula nak jelajahi pelusuk kampung ku. Lagipun Sudah lama rasanya aku tidak pusing-pusing sekitar Lenggong ni.

Destinasi yang aku tuju ialah Lata Kekabu, Taman rekreasi perkelahan yang terkenal di sini. Mungkin dengan melihat keindahan alam dan menghirup udara segar dapat mengembalikan mood ku.

Agak lama juga tidak ke sini. Dahulu memang menjadi port ponteng budak-budak sekolahku. Juga port maduan asmara pasangan remaja yang sedang aktif merembes hormon.

Tiba saja di sana cuaca makin mendung seperti mencemburuiku. Tak dapatlah nak bersantai lebih lama. Dalam perjalanan pulang hujan turun dengan lebatnya beserta petir dan guruh. Kelam kabut aku mahu sampai ke rumah risau takut laptop dan router disambar kilat lagi. Terlupa pula nak cabut cable. Nasib baik tak jadi apa-apa. Lega!

Berikut adalah rentetan gambar-gambar yang sempat aku rakamkan di sepanjang perjalanan pergi, di lokasi dan perjalanan pulang. Klik gambar tersebut untuk paparan lebih besar dan jelas.

Aku akan kembali lagi satu hari untuk review dan gambar yang lebih lengkap dan menarik tentang tempat ini. Terfikir pula mahu membuat satu blog khas tentang lokasi-lokasi menarik di Lenggong ni. Ramai yang mungkin belum mengetahui yang di sini banyak tempat-tempat riadah, rekreasi, pengembaraan, sejarah dan arkeologi yang terkenal. Sila google "Lenggong" untuk maklumat lebih meluas.

Konklusi moodku setelah pulang ke rumah..

Masih buntu.

Tolong!













3 Responses to Memburu mood di Lata Kekabu

  1. Cik Jannah
    March 8, 2009 at 1:36 PM
    wah cantik n tertarik
    tp kt ne erk lenggong 2??
    kedah ke?
  2. Corey
    March 8, 2009 at 1:52 PM
    Kat Perak lah cik Jannah.hehe. Hulu Perak to be precise.
  3. caney
    March 10, 2009 at 1:53 PM
    erm... mmg indah gila pemandangan sungai2 kat Lenggong.. tp.. de ikan ker kat sungai tu?? kalo de, 1 day i nk gi Lenggong... sambil2 tu blh la duduk kat atas batu n main air sungai.. :)sbb kt kg i xde la s'indah gila kat Lenggong..