Posted on Thursday, January 29, 2009

Percubaan Kedua

Ini adalah percubaan kedua aku dalam menceburi arena blogging. Sebelum ni aku telah pernah mencuba blogging tapi hanya sekerat jalan akibat mental block. Mungkin juga kerana aku adalah seorang yang terlalu secretive dan banyak rahsia diri yang aku belum sedia kongsi.

Pada mulanya aku bercadang mahu menggunakan English sebagai bahasa utama tetapi memandangkan kebelakangan ini aku sedari Bahasa Melayu aku semakin berkarat, aku memilih untuk blog dalam Bahasa Melayu. Gaya bahasa juga akan berubah-ubah mengikut mood aku dikala blogging. Jika tiada isu atau konflik melanda diri, aku akan blog menggunakan bahasa skema dan standard seperti ini. Mungkin juga akan ada post dalam bahasa gaul jika itu yang aku rasakan perlu untuk ekspressi diriku ketika itu, dan juga mungkin every now and then aku akan blog dalam English atau bahasa rojak. Dengan kata lain .. Ikut suka aku la!.. ini blog aku hehe.

Aku memilih Confessions of a Philophobic sebagai tajuk blog aku kerana:

1. Aku akan confess dan buka diriku sedikit demi sedikit melalui blog ini.

2. Philophobic bermaksud Takut Pada Cinta/Takut Bercinta..aku akan terangkan lebih lanjut berkenaan symptom yang aku alami ini dan bagaimana aku menjadi begini.

3. Tajuk tersebut adalah parody kepada Confessions of a Shopaholic yang mana merupakan salah satu novel kegemaranku dan kini telah pun difilemkan. Dalam masa terdekat aku akan cuba membuat review tentang novel dan filem tersebut .

Hmm baru aku sedar yang aku belum properly perkenalkan diriku.. Nantilah dalam post-post berikut akan aku ceritakan sedikit demi sedikit tentang diri aku pada sesiapa yang belum mengenali atau mahu mengenaliku lebih lanjut.

Tata

0 Responses to Percubaan Kedua